3B Praca z heksami edukacyjnymi

24.10.2016

Praca z heksami edukacyjnymi

Dzisiaj klasa 3b pracowała w parach z heksami edukacyjnymi. Do głównego hasła MUZYKA uczniowie musieli dopisać wyrazy, jakie kojarzą im się z muzyką.  Dzieci w ten sposób uczą się współpracy, słuchania ze wzajemnością, sami muszą szukać haseł powiązanych danym z tematem, uzasadniają swoje wybory, poddają głębokiej refleksji to, czego się uczą. Zabawa była wspaniała i owocna. Kilka przykładów, które podawały dzieci uzasadniając wybór wyrazów.

 

Muzyka oprócz tak oczywistych skojarzeń jak nuty, śpiew, melodia piosenka, dyrygent, instrumenty kojarzy się dzieciom z sercem, bo kompozytor komponując ją wkłada dużo serca, kojarzy się ze szkołą, bo w szkole uczymy się śpiewać, kojarzy się z niebem, bo jest taka delikatna jak obłoki na niebie, z matematyką, bo jest na przykład w metrum dwie czwarte. Ktoś napisał, że muzyka kojarzy mu się z kreatywnością, ale jakże trzeba być kreatywnym, żeby wyszukać takie skojarzenia i umieć je uzasadnić.       szkoła 008  szkoła 009  szkoła 010 szkoła 012 szkoła 015 szkoła 014

?????????????

?????????????

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *